فنون اتصالات

ساخت وبلاگ

مدیران برنامه به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام می گویند: الگوریتم نمایش عکس ها را تغییر می دهند و از این به بعد ابتدا تصاویر محبوب تر از نظر افراد در فید وی نمایش داده می شوند.

به گزارش صبحانه، فارس نوشت: تا به حال ابتدا عکس های جدیدتر و تازه ارسال شده در اینستاگرام نمایش داده می شدند، اما این الگوریتم به زودی تغییر خواهد کرد.
 
استدلال اینستاگرام این است که کاربران به طور متوسط ۷۰ درصد از آنچه که در فیدخبریشان ظاهر می شود را از دست داده و مشاهده نمی کنند. علت این است که آنها ابتدا عکس های تازه به اشتراک گذارده شده را می بینند و به همین علت فرصت مشاهده عکس های قدیمی تر که هزاران لایک و نظر برایشان منتشر شده را از دست می دهند.
 
بر اساس اعلام اینستگرام ترتیب نمایش عکس ها در فید کاربران از این پس بر مبنای علاقه شما به محتوای مختلف در این سایت، روابط شما با افراد پست کننده عکس ها و زمان ارسال آنها مشخص خواهد شد.
 
البته روند اعلام این تغییرات در اینستگرام کند خواهد بود ولی در نهایت کاربران عکس هایی را که به هر علت از نظر وی کیفیت پاییینی داشته باشند مشاهده نخواهد کرد. بر مبنای این تغییرات اگر یک دوست صمیمی شما عکسی را در اینستگرام ارسال کند و شما تا یک روز بعد هم به این برنامه سر نزنید باز هم عکس وی در ابتدای فید خبری شما به نمایش درمی آید. اما در حال حاضر به علت وجود ترتیب زمانی در اینستگرام چنین عکسی بعد از دهها عکس دیگر فهرست شده و ممکن است اصلا مشاهده نشود.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 213 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:21

نمایشگاه سبیت (CeBIT) بزرگترین نمایشگاه جهانی کامپیوتر که هر ساله در شهر هانوفر آلمان برگزار می‌شود امسال نیز در این شهر کار خود را آغاز کرد.

به گزارش صبحانه، گروه Deutsche Messe AG مسئول برگزاری این رویداد مهم است.

نمایشگاه سبیت هانوفر بعنوان یک فشارسنج برای ترندهای جاری و معیار ارزیابی برای هنر در فناوری اطلاعات شناخته شده است.

مساحت این نمایشگاه در حدود 450 هزار متر مربع و میانگین تعداد بازدیدکنندگان 850 هزار نفر است.

تصاویر/بزرگترین رویداد دیجیتالی جهان

تصاویر/بزرگترین رویداد دیجیتالی جهان

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 195 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:32

آمازون به جای کلمه عبور، یک ایده جدید در ذهن دارد: ورود به اکانت به کمک سلفی!

به گزارش صبحانه، آمازون به جای کلمه عبور، یک ایده جدید در ذهن دارد: ورود به اکانت به کمک سلفی! خریدار برای بررسی هویتش تنها باید یک گام ساده بردارد: گرفتن عکس سلفی با نرم افزار تشخیص هویت!

سپس آمازون درخواست یک عکس دیگر و این بار با ژستی متفاوت از کاربر می کند تا ثابت شود این مراحل توسط کاربر(زنده) انجام می شود و نه روبات. آمازون با این فناوری، قصد دارد همه کاربران را از کلمه عبور، بی نیاز کند.


لاگین به کمک عکس سلفی

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 227 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:32

هزینه تولید S7 برای سامسونگ چقدر است؟به گزارش صبحانه، سامسونگ گلکسی اس7 کم کم در میان خریداران در سرتاسر جهان جایگاه خود را پیدا می‌کند اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که ساخت این گوشی هوشمند برای شرکت سامسونگ چقدر هزینه داشته است؟

در حال حاضر به لطف IHS می‌دانیم که تولید گلکسی اس۷ برای سامسونگ تنها ۲۵۵ دلار هزینه دربر داشته است.

البته هنوز حرفی از هزینه ساخت گلکسی اس۷ اج به میان نیامده است، هر چند که باور داریم به خاطر استفاده از لبه‌ی خمیده صفحه نمایش هزینه تولید آن کمی بیشتر از گلکسی اس۷ است. این خبر برای طرفدارانی جالب خواهد بود که در نهایت ۶۰۰ دلار برای خرید این پرچمدار پرداخت می کنند در حالی که هزینه ساخت آنها برای این شرکتها بسیار کمتر است.

هزینه ساخت گوشی های آی‌فون شرکت اپل مثال مناسبی برای این موضوع است که سود کلان شرکت اپل را در زمینه گوشی های هوشمند توضیح می‌دهد. علی‌رغم هزینه‌های زیاد بخش های تحقیق، توسعه و بازاریابی برای شرکت ها جای شکی نیست که هنوز موبایل سود خوبی را از آن تولید کنندگان آنها می‌کند.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 186 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:32

ولوو در راستای هوشمندسازی محصولات خود، علاوه بر افزودن قابلیت‌های رانندگی هوشمند و خود‌ران، به ارائهی امکانات کاربردی دیگری نیز روی آورده است که جایگزین کردن اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند با ریموت‌ کنترل‌های سنتی یکی از آن‌ها است.

از سال آینده (۲۰۱۷ میلادی) ولوو به خریداران این امکان را می‌دهد که کلید‌های سنتی و حتی نمونه‌های هوشمند را با اپلیکیشن مخصوص موبایل جایگزین کنند. بدین ترتیب مالکان خودرو‌های این شرکت دیگر نیازی به حمل کلید و ریموت کنترل نخواهند داشت. عملیات استارت خودرو و باز و بسته کردن درب‌ها در کنار بسیاری از کارهای متنوع دیگر، همگی از طریق بلوتوث و به واسطه‌ای این اپلیکیشن انجام می‌شوند.
گوشی هوشمند به جای کلید خودرو‌ +عکس
استفاده به عنوان ریموت کنترل تنها یکی از کاربرد‌های اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند ولوو خواهد بود. امکان اشتراک گذاشتن خودرو توسط مالک با سایر افراد، که برای موسسات اجاره‌ی خودرو بسیار کاربردی خواهد بود، یکی دیگر از امکانات تعبیه شده در این اپلیکیشن خواهد بود.

البته تکنولوژی ولوو هنوز در مراحل آزمایشی خود قرار دارد. با این حال تولیدکننده‌ی مطرح خودروی سوئد از سپری شدن مراحل نهایی این آزمایش در سال جاری و عملیاتی شدن آن در سال ۲۰۱۷ خبر داده است. قابلیت نام برده ابتدا در خودرو‌های جدید این شرکت اعم از XC90، S90 و V90 در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود پس از عملیاتی شدن طرح ولوو، شاهد ارائهی اپلیکیشن نام برده برای دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند مانند ساعت‌های هوشمند نیز باشیم.

پیش‌تر تعدادی از هکر‌ها موفق به هک و دستکاری کلید‌های هوشمند خودرو‌ها شده بودند. با این حال ولوو از نحوه‌ی ایجاد امنیت لازم در این خصوص صحبتی نکرده است. اما اگر جزء آن دسته از افراد هستید که همواره کلید و ریموت کنترل خودروی خود را فراموش یا گم می‌کنید، قابلیت جدید ولوو بهترین راه‌حل موجود برای رفع تمام مشکلات شما در این زمینه خواهد بود.

گوشی هوشمند به جای کلید خودرو‌ +عکس
به گزارش زومیت، پیش از این ولوو در راستای هوشمند‌سازی محصولات خود، از ارائهی قابلیت‌ پارک و فراخواندن خودرو توسط گوشی و ساعت هوشمند در آینده‌ی نزدیک، خبر داده بود.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 278 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 17:46

كانال ترافيک 95 راه اندازي شد.

به گزارش صبحانه، کانال ترافيك 95 در آستانه نوروز و با هدف اطلاع رساني لحظه اي آخرين وضعيت ترافيك راهها، محدوديت ها و ممنوعيت هاي تردد، وضعيت جوي جاده ها، جديدترين توصيه ها ايمني براي مسافران نوروزي و اعلام حوادث ترافيكي راه اندازي شده است.

شهروندان مي توانند از طريق اپليكيشن تلگرام به كانال ترافيك ٩٥ به نشاني traffic95@ بپيوندند.

بزودي امكان دريافت اطلاعات اين كانال بر روي ساير اپليكيشن هاي تلفن همراه هم فراهم خواهد شد.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 214 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 4:28

شرکت کره‌ای ال‌جی از دو گوشی مقرون‌به‌صرفه جدید با نام‌های K5 و K8 رونمایی کرد.

به گزارش صبحانه، همان‌طور که گفته شد این محصولات در زمره گوشی‌های مقرون‌ به‌ صرفه بازار قرار دارند و از آنجا که در آن‌ها هیچ ویژگی منحصربه‌ فردی یافت نمی‌شود بهتر است بدون هیچ مقدمه‌ای به مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های جدید ال‌جی بپردازیم.
رونمایی ال‌جی از گوشی‌های ارزان K5 و K8 +عکس
بر این اساس گوشی هوشمند K8 دارای نمایشگری 5 اینچی 720p بوده در در سینه میزبان تراشه چهار هسته‌ای MT6735 ساخت مدیاتک با کلاک فرکانس 1.3 گیگاهرتز، 1.5 گیگابایت حافظه رم، 8 یا 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و باتری 2125 میلی‌آمپر ساعتی است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به دوربین اصلی و سلفی به ترتیب 8 و 5 مگا پیکسلی، بلوتوث 4 و پشتیبانی از نسل چهارم شبکه مخابراتی اشاره کرد.
 
در سوی دیگر از جمله ویژگی‌های مدل K5 نیز می‌توان به نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن  FWVGA، تراشه مرکزی MT6735 با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتز، 1 گیگابایت حافظه رم، 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در کنار قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی 5 مگا پیکسلی، دوربین سلفی مجهز به لنز 2 مگا پیکسلی و باتری 1900 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.
 
طبق وعده شرکت سازنده مدل K8 قرار است با بهره‌گیری پیش‌فرض از اندروید 6 مارشملو در رنگ‌های طلایی، سفید و نیلی در کشورهای آسیایی و آفریقایی عرضه شود، این در حالی است که گوشی K5 با تجهیز به اندروید 5.1 در سه رنگ نقره‌ای، تیتانی و سفید به بازارهای اروپایی و امریکای لاتین فرستاده خواهد شد.

به گزارش فارنت، اگرچه هنوز قیمت قطعی این گوشی ها مشخص نشده است، اما با توجه به اعلام کمپانی ال جی و نوع سخت افزارهای به کار رفته در این گوشی ها، باید آنرا در دسته مقرون به صرفه و ارزان تصور کرد.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 247 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 4:46

گلکسی اس 7 گوشی هوشمند پرچمداری است که در نمایشگاه MWC بارسلون معرفی شده و پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ در سال ۲۰۱۶ است. قیمت این گوشی در بازار ۶۴۹ تا ۶۹۹ دلار است؛ اما گفته می‌شود که ساخت این گوشی برای کمپانی سامسونگ تنها ۲۵۵ دلار هزینه در بر دارد.

به گزارش صبحانه، به نقل از مشرق، بر اساس تحلیلی از موسسه IHS، هزینه‌ی ساخت گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ برای کمپانی سامسونگ تنها ۲۵۵ دلار است؛ یعنی درست به اندازه هزینهی ساخت گوشی گلکسی اس ۵ که دو سال پیش پرچمدار کمپانی کره‌ای بود. این در حالی است که قیمت رسمی این محصول در ایالات متحده حدود ۶۷۰ دلار است.

موسسه IHS قبلا هم با کالبد شکافی گوشی‌های هوشمند، جزییات کاملی از قیمت قطعات به کار رفته در گوشی‌های رده بالایی همچون آیفون را منتشر کرده بود. گلکسی اس ۷ یک آپگرید کامل نسبت  به گلکسی اس 6 است و گزارش اخیر هم می‌گوید که این واقعیت در بسیاری از قطعات به کار رفته در گلکسی اس ۷ کاملا مشهود است.

  گلکسی اس7، کی معرفی می‌شود؟ +عکس رسوایی سامسونگ در گران‌فروشی اس 7


گران‌ترین قطعه به کار رفته در ساخت این پرچمدار، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام است که گفته می‌شود ارزشی بالغ بر ۶۲ دلار دارد. بنابراین تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ به تنهایی ۲۵ درصد از هزینه‌ی ساخت این گوشی را موجب شده است! گلکسی اس ۷ در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰ به بازار عرضه می‌شود. نسخه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ این گوشی تنها مختص به بازار ایالات متحده بوده و سایر کاربران در سراسر دنیا باید از  نسخه‌ی مجهز به تراشهی ساخت سامسونگ یعنی اکسینوس ۸۸۹۰ استفاده کنند. تصویر زیر مربوط به گوشی گلکسی اس ۷ پس از کالبد شکافی است.
 

قطعه مهم دیگری که در گلکسی اس ۷ استفاده شده است، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن است که از فناوری Dual Pixel برای فوکوس فوق سریع خودکار بهره می‌برد. قیمت تخیمنی این دوربین ۱۳.۷ دلار است. این دوربین دارای پیکسل‌های بزرگ و منحصر به فرد و لنز گشاده‌تر نسبت به گلکسی اس ۶ با f1.7 است. به دلیل دارا بودن چنین دیافراگمی، جذب نور توسط سنسور در محیط‌های کم نور به بهترین وجه صورت گرفته و پیش‌‌بینی می‌شود توانایی این گوشی در عکاسی از سوژه در نور کم بسیار بالا باشد.
 
در رابطه با گزارش بالا باید به این نکته مهم توجه کرد که قیمت گفته شده تنها مربوط به قطعات سخت‌افزاری استفاده شده در این گوشی است و هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه و نیز هزینه‌های نرم‌افزاری این گوشی توسط موسسه IHS در نظر گرفته نشده است.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 237 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 4:46

ساخت هر دستگاه گوشی هوشمند گلکسی اس 7 برای سامسونگ 255 دلار هزینه دارد. این مبلغ مشابه هزینه ای است که سامسونگ برای ساخت گلکسی اس 5 در دو سال گذشته صرف کرده بود.

به گزارش صبحانه، به نقل از میزان،  موسسه IHS که سال ها است در زمینه تحلیل بازار فعالیت می کند عرضه شده است. این موسسه پیش از این گزارش های دیگری را درباره سایر گوشی های رده بالای موجود در بازار همچون آیفون منتشر کرده است. گوشی هوشمند گلکسی اس 7 در حال حاضر با قیمت 670 دلار در آمریکا به فروش می رسد.

گلکسی اس 7 در مقایسه با پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 در چند زمینه بهبود پیدا کرده است و این در تازه ترین گزارش IHS درباره قطعات بکار رفته در این گوشی به خوبی مشهود است.

نکته قابل توجه در این میان این است که گفته می شود گران قیمت ترین قطعه بکار رفته در این گوشی، تراشه سیستمی جدید کوالکوم اسنپدراگون 820 است. قیمت این تراشه 62 دلار اعلام شده که یک چهارم از کل هزینه ساخت هر دستگاه گلکسی اس 7 را به خود تخصیص می دهد. گلکسی اس 7 در آمریکا با تراشه اسنپدراگون 820 فروخته می شود. این در حالی است که مشتریان سامسونگ در سایر نقاط جهان این گوشی را با پردازنده اختصاصی سامسونگ اگزینوس دریافت خواهند کرد.

قطعه مهم دیگری که در گلکسی اس 7 بکار رفته دوربین دوازده مگاپیکسلی آن است که همراه با فناوری پیکسل دوگانه برای فوکوس اتوماتیک سریع عرضه می شود. قیمت این قطعه به 13.70 دلار می رسد. این دوربین جدید از پیکسل های بزرگتر و لنز عریض تری استفاده می کند که در نتیجه آن، امکان جذب نور افزایش می یابد و عملکرد دوربین در شرایط با نور اندک بسیار بهبود پیدا می کند. البته این قیمت سیزده دلاری تنها به سخت افزار آن تعلق دارد و هزینه نوآوری های نرم افزاری سامسونگ در آن لحاظ نشده است.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 235 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 4:46

تصویری از خارج و داخل این قاب از صفحه‌نمایش یک کامپیوتر گرفته شده است و به نظر می‌رسد که محل گرفتن عکس Catcher Technologies که شرکتی تایوانی برای تولید قاب‌هایی از جنس آلومینیوم و منیزیم برای نوت‌بوک، گوشی و دوربین‌هاست باشد.

به گزارش صبحانه، یک تصویر از قاب پشتی گوشی آیفون که گفته می‌شود متعلق به آیفون 7 است پخش شده. تصویری از خارج و داخل این قاب از صفحه‌نمایش یک کامپیوتر گرفته شده است و به نظر می‌رسد که محل گرفتن عکس Catcher Technologies که شرکتی تایوانی برای تولید قاب‌هایی از جنس آلومینیوم و منیزیم برای نوت‌بوک، گوشی و دوربین‌هاست باشد.

درز تصویر قاب پشتی آیفون 7 +عکس

این شرکت برای اپل هم قاب تولید می‌کند. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، به جای دوربین برجسته‌ای که در آیفون 6 و آیفون 6اس شاهد بودیم، از موادی مشکی‌رنگ دور دوربین استفاده شده است. برای توصیف دوربین قبلی از «اندک برآمدگی بیرون زده» استفاده می‌شد.

درز تصویر قاب پشتی آیفون 7 +عکس

تغییرات دیگر شامل حذف خطوط آنتن در قاب پشتی است و همان‌طور که انتظار می‌رفت جای جک هدفون هم حذف شده. منبع این عکس‌ها می‌گوید که قاب گوشی جدید، نسبت به قاب آیفون 6اس نازک‌تر شده است.

درز تصویر قاب پشتی آیفون 7 +عکس

به گزارش فارنت، تا رونمایی از آیفون 7 در حدود یک سال و نیم زمان باقی مانده و این یعنی هنوز نباید صحت این عکس را چندان باور کنیم. به‌هرحال در 11 فروردین 93 هم تصاویری از آیفون 6 توسط یکی از کارکنان شرکت Foxconn که یک شرکت تایوانی دیگر است، پخش شده بود و مشخص شد که عکس‌ها درست بوده‌اند. در بالا در کنار عکس‌ پخش‌شده، یک رندر از قاب پشتی آیفون که توسط هنرمندی درست شده را هم مشاهده می‌کنید.


فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 251 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 16:21

ردیف‌های واردات رسمی گوشی تلفن همراه نشان می‌دهد که ظرف یک ماه گذشته حدود ۴۰تن موبایل وارد کشور شده است.

به گزارش صبحانه، آمار تعرفه‌های رسمی واردات محصولات الکترونیکی در یازده ماه سال 94 نشان می‌دهد که در این مدت 509 هزار و 84 کیلوگرم گوشی تلفن همراه به کشور آمده که ارزشی معادل پنج‌هزار و 946  میلیارد و 153 میلیون و 700 هزار و 523 ریال داشته است.

واردات رسمی این یک قلم کالای خاص از محصولات الکترونیکی در 10ماهه سال جاری 469,387 کیلوگرم بود که ارزشی معادل 188 میلیون دلار داشت.

با مقایسه بندهای این ردیف از واردات متوجه می‌شویم که از دی تا بهمن 39 هزار و 697 کیلوگرم موبایل وارد کشور شده که ارزشی معادل 453 میلیارد و 132 میلیون و 274 هزار و 455 ریال داشته است، به‌عبارتی دیگر واردات در این یک‌ماهه رشدی هشت‌درصدی داشته است.

واردات گوشی تلفن همراه طی هشت سال اخیر دستخوش تغییر و تحولات بسیاری شده و بازی بر سر تعرفه‌های گمرکی منجر به این شده که ثبات طولانی‌مدتی را در این بخش شاهد نباشیم.

زمانی تعرفه‌های گمرکی واردات موبایل چهار درصد بود که یک‌باره به 60 درصد ارتقا یافت و صدای بسیاری از کارشناسان و مسئولان امر را بلند کرد.

همین اعتراضات و رشد قاچاق این حوزه منجر به بازگشت تعرفه‌ها به رنج سابق شد و بعد از مدتی مجدداً شاهد افزایش تا شش‌درصدی آن بودیم.

اوایل سال جاری نیز براساس مصوبه گمرک، چهار درصد دیگر بر تعرفه واردات موبایل افزوده و نتیجتاً به 10 درصد رسید.

اگر مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های در نظر گرفته شده برای واردات از مبادی قانونی را در نظر بگیریم، تعرفه مؤثر واردات حدوداً 20 درصد می‌شود.

این تعرفه که زمینه قاچاق را به‌گفته عده‌ای از فعالان این بازار فراهم کرده، گفته می‌شود تنها توانسته بر 15 تا 20 درصد واردات گوشی تلفن همراه نظارت داشته باشد و سایر اقلام از مبادی غیرقانونی تأمین می‌شوند. /تسنیم

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 13:53

به مناسبت آغاز بهار طبیعت و عید نوروز، همراه اول به تمامی مشترکین دائمی و اعتباری خود در ۵ مبلغ متفاوت از ۱۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال عیدی می‌دهد.

به گزارش صبحانه، در طرح نوروزی همراه اول که از یکم فروردین تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۵ اجرا می شود، برای تمامی مشترکین دائمی و اعتباری، پس از ثبت نام، یکی از ۵ مبلغ در نظر گرفته شده کاملاً به صورت تصادفی فعال می‌شود. این عیدی به صورت اعتبار داخل شبکه بوده و مشترک می تواند برای مکالمه (داخل شبکه)، پیامک (داخل شبکه) و اینترنت از آن استفاده کند.

همراه اولی‌ها می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده، از طریق شماره گیری یک کد دستوری، بصورت رایگان در این طرح ثبت نام کرده و از عیدی اپراتور اول که بصورت اعتبار داخل شبکه (همراه اول و تلفن ثابت) در نظر گرفته شده، بهره مند شوند.

گفتنی است ثبت نام و دریافت عیدی تنها برای یک بار و فقط در ایام نوروز امکان‌پذیر است و مهلت استفاده از آن از زمان فعالسازی تا پایان روز ۱۳ فروردین است. مشترکین همراه اول جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح می توانند به پرتال همراه اول به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.


فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 224 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 3:55

به گزارش صبحانه، حتما می‌دانید که به تازگی بروزرسانی تلگرام منتشر شده و به شما اجازه می‌دهد تا گروه خود را به یک سوپر گروه تبدیل کنید.

این کار باعث می‌شود تا تعداد اعضا از ۱۰۰۰ نفر به ۵۰۰۰ نفر افزایش یابد. بنابر درخواست کاربران سایت نیز بر آن شدیم تا نحوه‌ی انجام این کار را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم.

شما در حالت عادی به داشتن گروهی نیاز دارید که به ۲۰۰ نفر عضو رسیده باشد تا گزینه‌ی سوپر گروه برای شما در قسمت اطلاعات اضافه گردد اما با روش زیر که به شما آموزش خواهیم داد می‌توانید هر گروهی را سریعا به سوپر گروه تبدیل کنید.

۱.ابتدا نسخه‌ی دسکتاپ تلگرام را نصب کنید. این روش ساده‌ترین و سریع‌ترین راه تبدیل گروه معمولی به سوپر گروه است.

۲.اگر گروه دارید به مرحله ۳ بروید، و اگر گروه ندارید باید یک گروه بسازید:
یک نام انتخاب کنید.

تعدادی عضو به گروه اضافه کنید.

یک عکس برای گروه انتخاب کنید.

به همین سادگی...

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 3:55

پیام‌رسان محبوب تلگرام ساعاتی پیش یک به‌روز رسانی کلی دریافت کرد که چند قابلیت از جمله افزایش تعداد اعضای سوپرگروه‌ها به 5 هزار نفر را به همراه دارد.

به گزارش صبحانه، اگر به خاطر داشته باشید، تلگرام اواخر سال گذشته میلادی از قابلیت جدیدی به نام سوپرگروه رونمایی کرد که برخلاف گروه‌های عادی، قابلیت افزایش سقف میزان اعضا در آن از 200 به هزار نفر تعبیه شده بود. حال به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان این شبکه اجتماعی به این نتیجه رسیده‌اند که ظرفیت سوپرگروه‌ها در برخی نقاط جهان بیشتر از تعداد بوده، از این رو در به‌روزرسانی که ساعاتی پیش منتشر شد، ظرفیت اعضای سوپرگروه‌ها به 5 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

علاوه بر این در نسخه 3.7 تلگرام گروه‌های عادی نیز می‌توانند به راحتی با تغییر جزئی در تنظیمات آن‌ها به یک سوپر گروه تبدیل شوند. در سوی دیگر مدیران سوپر گروه‌ها می‌توانند در صورت مشاهده تخلف هر یک از اعضا، به راحتی وی را با تمامی مطالب ارسالی در گروه حذف کنند.افزوده شدن لینک سیاست حفظ حریم خصوصی در بخش تنظیمات کلی برنامه، باز طراحی اطلاعات کانال‌ها و گروه‌ها، هایلات شدن مدیر گروه و  امکان حذف تاریخچه شکلک و استیکرها از دیگر ویژگی‌های اضافه شده با این نسخه از پیام‌رسان تلگرام محسوب می‌شود.

به گزارش فارنت، توجه داشته باشید که این قابلیت‌ها به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه تعداد سوپر گروه‌ها ابتدا برای کاربران اروپایی و آمریکایی عرضه گردیده و به مرور زمان برای کاربران سایر کشورها از جمله ایران قابل دسترس می‌شود.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 21:18

به گزارش صبحانه، بازی Cities: Skylines به تازگی موفق شده است در سالگرد تولد یک سالگی خود رکورد جدیدی در میزان نسخه های به فروش رسیده از خود به جا بگذارد و پشت سر نهادن رقم فروش دو میلیون نسخه ای را جشن بگیرد.

این بازی اثری در سبک شبیه ساز مدیریتی به شمار می رود که گیم پلی آن بر امر ساخت و ساز، تولید ساختمان های ریز و درشت و مدیریت شهر تمرکز دارد.

در واقع این بازی میراث دار عناوین شاخصی نظیر سری بازی های SimCity است که سازنده و ناشر آن یعنی استودیو Colossal Order و شرکت Paradox Interactive به خوبی توانسته اند با توجه به نقطه ضعف های موجود در نسخه ی اخیر سری SimCity (که نوعی ریبوت بر مجموعه بازی های SimCity محسوب می شد و در عین حال یک شکست بزرگ و همه جانبه برای شرکت EA لقب گرفت) بازی Cities: Skylines را به اثری بسیار موفق در نزد هواداران سبک ساخت و ساز و آثار شبیه ساز مدیریتی تبدیل نمایند.

در واقع بازی Cities: Skylines علاوه بر اجتناب از نقاط ضعف بازی SimCity نظیر لزوم اتصال همیشگی به اینترنت برای اجرای گیم پلی این بازی، از نقاط قوت این اثر (نظیر بهره گیری از تکنیک تصویری انتقال مورب) هم به خوبی در ساختار خود استفاده کرده است تا بتواند موفقیت خود در میان مخاطبان این سبک را تضمین نماید.

همان گونه که در ابتدای متن نیز به آن اشاره شد موفقیت بازی Cities: Skylines به حدی بود که در 24 ساعت نخست انتشار خود موفق به پشت سر گذاشتن رقم فروش 250 هزار نسخه ای شد. رقمی که در هفته ی نخست انتشار این اثر به 500 هزار نسخه رسید و در ماه نخست عرضه شدن آن به بازار مرز فروش یک میلیون نسخه را هم پشت سر گذاشت.

حال این بازی توانسته است در نخستین سالگرد حضور خود در دنیای بازی های کامپیوتری از مرز فروش 2 میلیون نسخه عبور کند و نسبت به کسب موفقیت های بیشتر در بحث مالی امیدوار باشد. در واقع اگر این بازی بتواند هر چه زود تر بر روی مقصد بعدی خود یعنی پلتفرم اکس باکس وان گام بگذارد شاید رسیدن به یک رکورد فروش تازه برای آن چندان دور از ذهن نباشد.

با این حال با وجود آن که مدتی است شاهد تایید خبر عرضه شدن این بازی بر روی کنسول انحصاری مایکرو سافت یعنی اکس باکس وان هستیم هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار بازی Cities: Skylines بر روی مقصد جدید خود اعلام نشده است.

گفتنی است که بازی Cities: Skylines هم اکنون بر روی پلتفرم PC (سیستم عامل های ویندوز ، مک و لینوکس) موجود بوده و علاقه مندان به عناوین مبتنی بر ساخت و ساز و مدیریت شهر ها می توانند به تجربه ی این بازی بر روی کامپیوتر های خانگی بپردازند.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 198 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 6:48

همان طور که قابل پیش بینی بود با آغاز عرضه گلکسی های جدید سامسونگ و رسیدن این محصولات به دست کاربران، آزمایش های متعددی بر روی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج انجام شده است.

تا پیش از این مقایسه دوربین این دستگاه ها و همچنین تست سرعت آنها را در مقایسه با سایر گوشی های قدرتمند موجود در بازار دیده ایم.

حالا نوبت به وب سایت GSM Arena است تا نتیجه عملکرد باتری گلکسی اس 7 را در آزمایش مشهور خود بررسی کرده و منتشر کند.


همان طور که می دانید گلکسی اس 7 از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که برای گوشی های 5 اینچی حال حاضر به یک استاندارد رایج تبدیل شده است.

البته شاید بتوان مزیت اصلی باتری این دستگاه نسبت به رقیب مستقیم خود یعنی G5 سامسونگ را همین باتری در نظر گرفت که از یک باتری با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت استفاده می کند.

هر چند باتری G5 قابلیت تعویض توسط کاربران را دارد و به همین دلیل می توان در مواقع ضروری روی این ویژگی حساب کرد، اما به هر حال باتری اصلی دستگاه چیزی است که می بایست در آزمایش ها مورد بررسی قرار گیرد و در تست این وب سایت نیز دقیقا همین اتفاق رخ داده است.

همان طور که در تصویر هم مشاهده می کنید نتیجه این تست نشان می دهد گلکسی اس 7 قادر است 80 ساعت فعال باشد و با استفاده از قابلیت always on نمایشگر نیز مدت زمان طول عمر باتری 49 ساعت است که برای یک گوشی 5 اینچی با این کیفیت نمایشگر قابل قبول و بسیار خوب به نظر می رسد.

همچنین مدت زمان کارکرد در زمان وبگردی به میزان 9.5 ساعت و مدت زمان کارکرد باتری در زمان پخش مداوم ویدئو نزدیک به 15 ساعت اعلام شده. نتایج این تست می تواند باعث خوشحالی علاقمندان به سامسونگ و آن دسته از کاربرانی باشد که قصد دارند مدل جدید کهکشانی های این شرکت را خریداری کنند./مجله سخت افزار

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 215 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 6:48

360 Clean Droid یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای بهینه سازی و افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی می باشد.


به گزارش صبحانه، Clean Droid360 یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای بهینه سازی و افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی می باشد. به ادعای سازنده تاثیر این برنامه 50% بیشتر از سایر اپلیکیشن های ارایه شده در این زمینه می باشد که از طریق تکنولوژی اختصاصی "بهبود میلی ثانیه ها" و حذف فایل های غیرضروری حاصل شده است.

ویژگی برجسته نرم افزار 360 Clean Droid از این قرار است:
* فناوری برجسته تقویت کننده میلی ثانیه / تقویت گوشی خود در میلی ثانیه تنها با یک لمس.
* پاکسازی پیشرفته زباله / آزاد کردن گیگابایت فضای ذخیره سازی برای ذخیره سازی بیشتر و سرعت بهتر.
* پاکسازی با ملاحظه حریم شخصی / حفاظت از اطلاعاتی که می خواهید به صورت شخصی نگهداری کنید، همه چیز امن است

پاکسازی حافظه و افزایش کارایی گوشی اندرویدی با یک اپلیکیشن +دانلود

نسخه اندروید مورد نیاز: 2.2 به بالا
حجم برنامه: 4 مگابایت
منبع معرفی: get اندروید
امتیاز در پایگاه اینترنتی گوگل پلی: 4.3 از 5
تعداد دانلود رسمی: بیش از 5 میلیون

لینک دانلود

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 210 تاريخ : يکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت: 22:04

سامسونگ با ساخت گوشی گلکسی نوت اج به‌صورت شیشه خمیده، پرچم‌دار سازندگان نمایشگرهای خمیده در جهان شد و از آن زمان تاکنون سازندگان گوشی به‌خصوص چینی‌ها بدین سمت حرکت کرده‌اند.

به گزارش صبحانه، مدل‌های گلکسی اس 6 اج، اس 6 اج پلاس و امسال با اس 7 اج این حرکت توسط سامسونگ ادامه یافته است و سایرین دنباله‌رو شده‌اند که گوشی Xplay5 ساخت Vivo ازاین‌دست است.

گزارش‌ها حکایت از فروش نمایشگرها خمیده سامسونگ به شرکایی مانند شائومی دارد و گفته می‌شود گوشی شائومی می نوت2 با خمیدگی بیشتر به‌زودی راهی بازار می‌شود. از عمر گوشی می نوت شائومی نیز چند ماهی می‌گذرد که ظاهراً نمایشگر آن توسط سامسونگ تأمین‌شده است و ازآنجایی‌که شائومی درفروش این نوع گوشی در چین موفقیت زیادی داشته، روی این نوع نمایشگر تمرکز تجاری کرده است.

هوآوی دیگر سازنده چینی نیز ترغیب به ساخت و عرضه نمایشگرهای خمیده شده و پس از میت اس قرار است نسل بعدی سری «میت» را این‌گونه راهی بازار مصرف کند./خبرآنلاین

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 213 تاريخ : يکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت: 22:04

فکر می‌کنید اسمارت‌فون‌ها می‌توانند در انجام خانه‌تکانی سال نو به ما کمک کنند؟ با این مطلب همراه شوید تا برخی از اپلیکیشن‌هایی را که در این روزها به کمک ما می‌آیند مرور کنیم.

به گزارش صبحانه، ایام نوروز نزدیک است و، مثل هرسال، همه ما شرایط را برای شروع سال نو آماده می‌کنیم. خریدهای شب عید و مرمت و تعمیر خانه و وسایل نقلیه از کارهایی است که همیشه قبل از عید نوروز آغاز می‌کنیم، اما از همه این‌ها مهم‌تر تمیزکاری‌های خانه است که معمولا مادر خانواده با کمک دیگر اعضای خانه به آن می‌پردازد و سخت‌ترین کار قبل از عید است. 

بد نیست برای ساده‌تر و سریع‌تر کردن این فرایند سنگین دست به ترفندهایی بزنیم! در این مطلب به بررسی اپلیکیشن‌هایی می‌پردازیم که در این ایام به کمک ما می‌آیند و، مثل همیشه، باز هم تکنولوژی به یاری ما انسان‌ها می‌شتابد!

 

معرفی برنامه های موبایلی که در خانه‌تکانی سال نو به کمک شما می‌آیند +دانلود

 

حتما در ذهن شما هم این سوال شکل گرفته که یک اپلیکیشن چگونه می‌تواند در تمیزکاری‌های خانه به ما کمک کند. درست است که این اپلیکیشن ها نیروی انسانی نیستند، اما برای سهولت در خانه‌تکانی روش‌هایی به ما می‌آموزند که با کمترین امکانات، بدون نیاز به بخارشوی و وسایلی از این قبیل، بتوانیم در کمترین زمان ممکن خانه و لباس‌هایمان را تمیز کنیم.

مشکلاتی از قبیل پاک کردن خط و خش از روی میز، کثیفی دیوار و لک شدن مبل، شستن لباس‌های کتان، برفک یخچال و تمیز کردن طلا و جواهرات است که این تمیزکاری‌ها را برای ما سخت می‌کند. تعدادی ریزه‌کاری مانند انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان و روش درست پاک کردن مانیتور و تلویزیون یا برفک‌های یخچال نیز در این میان کار را سخت‌تر می‌کند. تمام این موارد نکاتی دارد که با رعایت آنها می‌توانید به‌سادگی و در کمترین زمان از پس همگی‌شان بربیایید. در لیست زیر بهترین اپلیکیشن هایی را آورده‌ایم که برای کمک به ما در این روزها مفیدند و می‌توانید با نصب آنها برنامه‌ریزی منظم‌تری برای خانه‌تکانی سال نو داشته باشید.

 

اسرار خانه‌ تکانی

دانلود اپلیکیشن اسرار خانه‌تکانی

 

 معرفی برنامه های موبایلی که در خانه‌تکانی سال نو به کمک شما می‌آیند +دانلود

 

خونه تکونی حرفه‌ای

دانلود اپلیکیشن خونه تکونی حرفه ای

 

معرفی برنامه های موبایلی که در خانه‌تکانی سال نو به کمک شما می‌آیند +دانلود

 

ترفندهای خونه تکونی

دانلود اپلیکیشن ترفندهای خونه تکونی

 

  معرفی برنامه های موبایلی که در خانه‌تکانی سال نو به کمک شما می‌آیند +دانلود

 

فوت و فن خونه تکونی

دانلود اپلیکیشن فوت‌وفن خونه تکونی

 

 معرفی برنامه های موبایلی که در خانه‌تکانی سال نو به کمک شما می‌آیند +دانلود

 

خونه تکونی

دانلود اپلیکیشن خونه تکونی

 

معرفی برنامه های موبایلی که در خانه‌تکانی سال نو به کمک شما می‌آیند +دانلود

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت: 14:29

برخی از مشترکان تلفن همراه پس از انجام سفرهای خارجی با مشکلات مختلفی در هزینه مربوط به تلفن همراه خود مواجه شده و گاهی قبض‌های میلیونی دریافت می‌کنند. اما برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟

به گزارش صبحانه به نقل از ایسنا، معمولا پیش از هر سفر این جمله را از سوی افراد مختلف می ‌شنویم که می‌گویند «رسیدی تماس بگیر!» حال اگر این سفر داخلی باشد، مشکلی در برقراری تماس نیست؛ اما در سفرهای خارج از کشور، گاهی تماس گرفتن به آسانی آنچه فکر می کنیم نیست.

ممکن است ساعتها طول بکشد تا به تلفن یا اینترنت دسترسی پیدا کنیم و گاهی هم هزینه آنقدر بالاست که ترجیح می دهیم قید تماس را بزنیم. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ شاید یکی از راهکارهایی که افراد در این زمینه انتخاب می ‌کنند استفاده از سیم کارت وطنی و پرداخت هزینه رومینگ باشد.

بر همین اساس با توجه به نزدیک شدن تعطیلات عید و سفرهای نوروزی، افراد ممکن است برای تماس با ایران سیم کارت کشور مقصد را تهیه کرده یا از سیم‌کارت ایرانی خود استفاده کنند. البته پیش از این سفرها لازم است حتما اطلاعاتی درباره شرایط رومینگ داشته باشند تا از ضررهای میلیونی احتمالی جلوگیری کنند.

رومینگ بین الملل چیست؟

برخی بر این باورند که به محض ورود به کشورهای دیگر، هزینه رومینگ برای سیم‌کارت آنها در نظر گرفته می شود، اما این طور نیست. رومینگ یعنی امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت تماس، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا و استفاده از شبکه های تلفن همراه کشور مقصد. پس زمانی که مشترکی از یکی از سرویس های مذکور استفاده می کند، هزینه رومینگ برای او محاسبه خواهد شد.

نکات مهم در استفاده از رومینگ در تعطیلات نوروز

اما اگر شما تصمیم گرفتید در سفرهای خارجی نوروزی با سیم‌کارت شخصی خودتان با داخل کشور ارتباط برقرار کنید، باید مطمئن شوید که سیم‌کارت ایرانی شما با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است یا خیر؟ در ارتباط با مشترکان اپراتور اول تلفن همراه یا همراه اول سرویس رومینگ برای تمامی سیم‌کارتهای دایری قدیم همراه اول، فعال است و نیازی به فعال سازی مجدد نیست.

مشترکین سیم کارتهای دائمی دایری جدید که از مرداد 1392 به بعد سیم کارت خود را تهیه کرده اند هم باید در این خصوص به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند.

سیم کارتهای دائمی با پیش شماره ۹۱۰ فاقد سرویس رومینگ هستند و با پرداخت قبضی با حداقل ۲ میلیون ریال در دفاتر خدمات ارتباطی می توان رومینگ آن را فعال کرد.

برای سیم کارت اعتباری همراه اول هم می توان از رومینگ اعتباری همراه اول در ۲۸ کشور از طریق ۴۶ اپراتور استفاده کرد.

در این میان از جمله مزایای مهم استفاده از سیم کارتهای اعتباری، امکان کنترل هزینه آن با توجه به اطلاع از میزان شارژ سیم کارت است که در صورت اتمام شارژ تلفن همراه نیز امکان انتقال شارژ از ایران توسط بستگان وجود دارد.

این امر در سفرهای زیارتی به عراق برای زائرانی که به دلیل کهولت سن توانایی تهیه شارژ و یا وارد کردن کد های فعال سازی در گوشی خود را ندارند بسیار حائز اهمیت است.

برای سیم کارت ایرانسل هم، لازم است مشترکان جهت استفاده از سرویس رومینگ، صورتحساب های قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده و مبلغ ۸ میلیون ریال سپرده رومینگ را نیز پرداخت کنند.

نکته مهم در استفاده از سرویس رومینگ این است که هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه می شود، یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه و محاسبه می شود، پس بهتر است دقایق مکالمات خود را کامل کنید و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنید تا متحمل هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط نشوید.

برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ همراه اول در کشور مورد نظر می توانید با ۹۹۹۰ تماس بگیرید. همچنین می توانید متن «نام یا کد کشور بدون صفر» به ۸۰۷۰ و یا متن «R، نام یا کد کشور بدون صفر» به ۹۹۰۰۰۹ را پیامک کنید.

برای اطلاع از تعرفه های رومینگ ایرانسل هم می‌توانید با ارسال نام فارسی یا انگلیسی کشور مقصد به 555، از تعرفه های رومینگ در کشور مورد نظر مطلع شوید.

برای استفاده از تخفیف‌های ویژه رومینگ اپراتورها به ویژه برای کشورهایی مثل ترکیه، امارات، ارمنستان، آذربایجان و... که مقصد بسیاری از سفرهای نوروزی است، می توانید به پرتال اپراتور خود مراجعه کنید.

در آستانه‌ی فرارسیدن تعطیلات نوروز 95 و امکان سفر هموطنان به خارج از کشور، مشترکین رایتل نیز همچون مشترکان سایر اپراتورهای تلفن همراه امکان خواهند داشت که سیم کارت خود را در کشور مقصد طرف قرارداد رومینگ بین الملل رایتل نیز همراه داشته باشند و از خدمات و سرویس‌های اپراتور خود در آن کشور نیز بهره مند شوند.

رایتل در حال حاضر با 48 کشور دنیا و 55 اپراتور قرارداد رومینگ دارد و مشترکین رایتل میتوانند در این 48 کشور از تمامی سرویسهای رایتل ( تماس صوتی، پیامک و اینترنت ) نیز استفاده کنند.

همچنین رایتل به مناسبت فرا رسیدن نوروز و افزایش سفرها تدبیری اندیشیده است تا مشترکین این اپراتور جهت برقراری ارتباطات مقرون به صرفه و بدون نیاز به خرید سیم کارت در کشورهایی که مسافر بیشتری دارد از جمله امارات، ارمنستان، آذربایجان، سوئد، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، هند و ایالت متحده از تخفیفهای ویژه‌ای برخوردار شوند که اطلاع رسانی کامل در این خصوص در روزهای پایانی سال و در وب سایت رایتل صورت خواهد گرفت.

مراقب نقاط همپوشانی باشید!

اما اگر از آن دسته از هموطنانی هستید که برای تعطیلات نوروز به نقاط مرزی سفر می کنید، حواستان باشد به علت همپوشانی، از سرویس رومینگ بین الملل استفاده نکنید. در نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه های تلفن همراه کشورهای همسایه، همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه آنها وجود دارد.

به همین دلیل در هنگام سفر به این مناطق، از داشتن آنتن شبکه اپراتوری تلفن همراه اول (IR – TCI) یا (IR – MCI) و یا (۴۳۲۱۱) و برای اپراتور ایرانسل (MTNIrancell) اطمینان پیدا کرده و سپس برای برقراری تماس اقدام کنید. در صورت برقراری ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه کشورهای همسایه هزینه های رومینگ بین الملل مطابق با تعرفه آن کشور محاسبه خواهد شد.

زابل و بازارچه مرزی تایباد با کشور افغانستان، آستارا با کشور آذربایجان، شهرهای استان آذربایجان غربی با کشورهای ارمنستان و ترکیه، شهرهای مرزی استان کردستان با کشورهای عراق و ترکیه، منطقه فاو و روستاهای اطراف با کشورهای عراق و کویت، شلمچه با کشور عراق و جزایر خلیج فارس (در صورت استفاده از شناور) با کشور امارات نقاطی هستند که با اپراتورهای کشورهای همسایه همپوشانی دارند.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 215 تاريخ : يکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت: 14:29